نقش شرکت‌های پخش در اقتصاد

نقش شرکت‌های پخش در اقتصاد

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

شرکت‌های پخش فقط محصولات را نمی‌فروشند. آنها پشتیبانی مهندسی و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند، هزینه‌ها را کاهش می‌دهند، فرآیندها را بهینه می‌کنند و همچنین موجودی‌ها را مدیریت می‌کنند که همه این‌ها برای تولیدکنندگان و مشتریان ارزش ایجاد می‌کند. همانطور که درباره اهمیت پخش در کسب و کار قبلا صحبت کردیم، در این مقاله قصد داریم درباره نقش شرکت‌های پخش در اقتصاد و تاثیرات آن مختصرا مطالبی ارائه دهیم.

در اقتصاد پر سرعت امروز، بسیاری از شرکت‌ها نقش شرکت‌های پخش را زیر سوال می‌برند. اگر کارایی، هدف نهایی سازنده است، آیا حذف واسطه منطقی نیست؟ در واقعیت، درست برعکس است. شرکت‌های پخش نقش حیاتی در ارتباط تولیدکنندگان و مشتریان ایفا می‌کنند. آن‌ها می‌توانند زمان پاسخگویی را سرعت ببخشند، دسترسی شرکت را افزایش دهند و حتی بسته‌های ارزش افزوده ایجاد کنند. بدون آن‌ها خریدار یا فروشنده، باید این کارها را انجام دهند که تأثیر نامطلوبی بر قیمت نهایی خواهد داشت.

 

این یک تصور غلط رایج است که شرکت‌های پخش، فقط سفارشات و قفسه‌های انبار را دریافت می‌کنند. در حقیقت، بسیاری از کارشناسان فنی کار می‌کنند که دانش لازم برای مقابله با مسائلی مانند تعیین و اندازه‌بندی اجزا، بهبود کارایی و عیب‌یابی‌ها را داشته باشند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از بهترین نرم‌افزارهای موجود و ابزارهای مدل‌سازی، راه‌حل‌هایی را برای مسائل سخت و پیچیده مهندسی پیدا کنند. یکی از قوی‌ترین استدلال‌ها برای یک شبکه پخش این است که آنها می‌توانند به سرعت به خواسته‌های مشتری پاسخ دهند که در محیط بسیار رقابتی امروزی بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: پخش مویرگی چیست؟

نقش شرکت‌های پخش در اقتصاد

راهنمای آسان برای اصول مدیریت فروش و پخش

این روزها ما به فروش و پخش به عنوان موتورهای رشد شرکت‌ها و رشد اقتصادی نگاه می‌کنیم. اما حقیقت این است که مبادله کالا در ازای نوعی پرداخت (گاهی به شکل کالاهای دیگر) سنگ بنای زندگی در طول اعصار بوده است.

سیستم مبادله:

شاید قدیمی‌ترین شکل فروش، سیستم مبادله کالایی باشد. یک نوع روش معامله است که در آن کالاها یا خدمات به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با کالا یا خدمات دیگر مبادله می‌شود و از هیچ نوع وسیله‌ای برای مبادله استفاده نمی‌شود. به عنوان مثال هیچ نوع پولی دریافت نمی‌شود. منبع ویکی پدیا

نمونه ای از سیستم مبادله‌ای:

فرض کنید یک کشاورز در یافتن کار مشکل دارد. در عین حال، یک کشاورز یک مزرعه ذرت دارد که باید فوراً برداشت شود، اما پول نقد کافی برای پرداخت پول به کسی برای این کار را ندارد. بنابراین، این دو به توافق می‌رسند. به کشاورز کمک می‌کند تا در ازای درصدی از محصول، ذرت را برداشت کند و سپس آزاد است که خودش آن را بفروشد. دست خدمات خود را با برخی از کالاهای کشاورز مبادله می‌کند. هیچ پولی بین طرفین رد و بدل نمی‌شود.

نقش شرکت‌های پخش در اقتصاد

مدیریت فروش و پخش:

مدیریت فروش شامل ابزارها و روش‌هایی است که توسط نیروی فروش، تکنیک‌های فروش و استراتژی‌های عملیاتی فروش ساخته می‌شود. پخش روشی را توصیف می‌کند که به وسیله آن یک محصول یا محصولات در دسترس مصرف کننده قرار می‌گیرد.

شرایط فروش:

هر فروش شامل یک فروشنده اصلی است که خدمات یا محصول را ارائه می‌دهد و یک خریدار که خدمات یا محصول را خریداری می‌کند.

اهمیت مدیریت فروش و پخش

مدیریت فروش برای موفقیت و رشد هر کسب و کاری، حیاتی است. در زیر به چند دلیل اهمیت مدیریت فروش اشاره شده است:

  • یک تیم مدیریت فروش و پخش خوب قبل از هر چیز یک تولید کننده درآمد است. این امر، فروش را آسان می‌کند که برای شرکت سود ایجاد می‌کند.
  • مدیریت فروش و پخش، نقش کلیدی در تنظیم و برآورده کردن اهداف فروش و عملکرد شرکت دارد.
  • تیم‌های فروش و توزیع از اولویت‌های مشتری، مقررات دولتی، مجموعه‌های رقابتی و سایر عوامل مؤثر بر فروش مطلع هستند.
  • مدیریت فروش شامل درک ترجیحات مشتری و ایجاد روابط پایدار است که به هدایت تلاش‌های بازاریابی یک تجارت کمک می‌کند.
  • مدیریت فروش به ایجاد روابط قوی‌تر بین یک کسب‌وکار و مشتریانش، افزایش رضایت مشتری و کسب وفاداری طولانی‌مدت کمک می‌کند.

اهداف مدیریت فروش و پخش

یک سازمان ممکن است اهداف زیادی در رابطه با کانال‌های فروش و پخش خود داشته باشد. با این حال، هر کسب و کاری در حال برنامه ریزی برای سه مورد زیر است:

حجم فروش:

یکی از اهداف اصلی فروش و پخش افزایش حجم کلی محصولات فروخته شده به منظور ایجاد درآمد خالص برای کسب و کار است.

سهم سود:

استراتژی‌های فروش و پخش محصول نیز برای سودی که یک شرکت از آن برخوردار است، بسیار مهم است.

رشد بلند مدت:

این آخرین مورد و مسلماً مهم‌ترین هدف از سه هدف عمده فروش و پخش است؛ به دست آوردن سهم بیشتری از بازار در طول زمان، که شامل ایجاد کسب و کار تکراری و جذب مشتریان جدید است.

نقش شرکت‌های پخش در اقتصاد

بیشتر بخوانید: چرا انتخاب استراتژی پخش محصول اهمیت دارد؟

مدیران فروش و مهارت های مورد نیاز برای یکی بودن:

استراتژی‌های فروش و پخش توسط مدیران فروش هدایت می‌شود. این‌ها مشاغل سختی هستند که به افرادی نیاز دارند که دارای مجموعه‌ای متنوع از مهارت‎های زیر باشند. شامل:

تفکر مفهومی:

فروش کار نمی‌کند مگر اینکه خارج از چارچوب فکر کنید. یک تیم فروش خوب به رهبری نیاز دارد که هم خلاق باشد و هم مایل باشد برخی از رویکردهای غیر متعارف را برای فروش امتحان کند.

افراد/مهارت های ارتباطی:

مدیر فروش بودن به این معنی است که با همکاران تجاری، فروشندگان مختلف، بخش‌های بازاریابی، تیم فروش و شاید عمده فروشان یا یک توزیع‌کننده کار خواهد کرد. مهم این است که بتوانیم به طور شفاف، مطمئن و محترمانه با همه افراد ارتباط برقرار کنیم.

مهارت‌های فنی و دانش محصول:

این ضروری است که هر کسی که فروش و پخش را هدایت می‌کند، درک زیادی از محصولات یا خدماتی که می‌فروشد، داشته باشد.

مهارت‌های تصمیم گیری قوی:

یکی از سخت‌ترین بخش‌های فروش، گرفتن تصمیمات سخت است. یک مدیر خوب با توسعه محصول، بازاریابی، قیمت‌گذاری، ترجیحات مشتری، کانال‌های توزیع و موارد دیگر آشنا است. زیرا زمانی که بیشتر بدانید، می‌توانید تصمیمات با اعتماد به نفس و تاثیرگذاری بیشتری برای افزایش فروش و رشد کسب و کار بگیرید.

بیشتر بخوانید: آدرس نمایندگی قطعات خودرو در شهرستان

 

در این مقاله از اهمیت مقوله پخش و شرکت‌های پخش و تاثیر آن در اقتصاد آشنا شدید. شرکت سرکان پخش در تامین گستره کالایی مورد نیاز مشتریان در زمینه خودرو با تجارت مدیران موفق در زمینه فروش و پخش تاثیر بزرگی در رشد اقتصادی کسب  و کارها دارد.

1 دیدگاه
  1. عالی و مفید بودد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید